Prenumeration

Adress
  • Hur ändrar jag min adress? Du ändrar din adress genom att logga in på ditt konto och klicka på Mitt konto – Hantera min prenumeration. Inne på Mina sidor kan du sedan ändra din adress. x
  • Jag har flyttat, behöver jag ändra min adress hos er? Ja, du behöver uppdatera din adress hos oss om du ska flytta eller har flyttat, vi tar inte emot adressändring via Skatteverket. Hur du gör hittar du under frågan »Hur ändrar jag min adress«. x
  • Jag har nyligen bytt adress och har inte mottagit senaste numret. Din adressändring kan ha registrerats hos oss efter det att tryckeriet adresserat tidningen. Adresseringen sker cirka en vecka innan tidningen kommer ut x
  • Kan jag ändra till en tillfällig adress? Givetvis går det bra, logga in på ditt konto via vår webbplats och ändra adress enkelt själv på Mina sidor som du hittar under Mitt konto – Hantera min prenumeration i menyn upp till höger. Glöm inte att meddela oss när du är tillbaka på din tidigare adress igen. x
  • Hur kan jag se att ni har rätt adress till mig? Logga in på ditt konto via vår webbplats och klicka på Mitt konto – Hantera min prenumeration, då kommer du till Mina sidor och kan där se vilken adress som är registrerad för din prenumeration. x
Tidning
  • När kommer den första tidningen i min prenumeration? Det beror på när du beställde din prenumeration. Vår utgivning hittar du längst ner på denna sida. En vecka innan utgivning tas adresserna ut för de som då har en aktiv prenumeration. Fram tills att den första fysiska tidningen landar i din brevlåda kan du läsa senaste numret och tidigare utgåvor i digital form när du loggar in på ditt konto. x
  • Hur många gånger per år ges tidningen ut? Tidningen ges ut 6 gånger om året. x
  • Kan man som prenumerant på papperstidningen även logga in digitalt? Ja, som prenumerant hos oss har du även tillgång till den digitala tidningen på nätet. Om du aldrig har loggat in på vår webbplats tidigare (detta gäller ej nytillkomna prenumeranter) kan du behöva knyta din prenumeration till ett användarkonto. Aktivera ditt användarkonto här. x
  • Kan jag läsa tidningen digitalt? Ja som aktiv prenumerant kan du läsa tidningen som helhet i ett läsvänligt PDF-format. Klicka dig in på önskad utgåva via vår magasinssida och välj »Läs numret som PDF«. Självklart finns även de flesta av artiklarna ur tidningen att läsa var för sig här på hemsidan. x
  • Jag har inte fått min tidning? Utdelningen sker under 4–5 dagar från numrets första utdelningsdag. Beroende på hur utdelningen ser ut i ditt område kan tidningen komma nästkommande dag även om andra i samma stad redan har fått sitt exemplar. Vissa distributörer har även varannandagsutdelning. Viktigt att tänka på är att du har namnet på din brevlåda/postbox/brevinkast samt i porten om du bor i lägenhet. Namnet måste stämma överens på alla ställen för att säkra utdelningen. Logga in på ditt konto och gå till Mina sidor via »Mitt konto – Hantera min prenumeration« uppe i menyn för att kontrollera att alla adressuppgifter korrekta till dig. Om du nyligen inte har bytt adress och allt är korrekt för utdelning, men du inte fått tidningen veckan efter utgivning, logga in på ditt konto och via Mina sidor anmäler du reklamation av aktuellt nummer, så skickas ett nytt exemplar ut. x
  • Min tidning var trasig när den kom i brevlådan. Vad ska jag göra? Du kan enkelt reklamera din tidning genom att logga in på ditt konto via vår hemsida och gå till Mina sidor genom att klicka på »Mitt konto – Hantera min prenumeration« i menyn längst upp till höger. x
  • Jag har fått en tidning som jag inte beställt. Hur gör jag för att inte motta fler leveranser? Vi skickar endast ut tidningar om vi har mottagit en beställning för prenumeration. För att kontrollera din prenumerationsstatus logga in på ditt konto via vår webbplats och klicka dig in på »Mitt konto – Hantera min prenumeration – Mina sidor«. x
  • Jag vill köpa ett tidigare nummer av tidningen, vart vänder jag mig då? Tidigare utgåvor av tidningen går att köpa i vår webbshop. x
Betalning & Kvitto
  • Hur mycket kostar Filter? En löpande prenumeration kostar 39 kronor i månaden (78 kronor dras då från ditt konto varannan månad). Du kan också välja en tidsbestämd prenumeration, och betalar i sådana fall 499 kronor för ett helt år eller 899 kronor för två. x
  • Vilka betalningsalternativ för prenumeration finns? Beroende på vilken typ av prenumeration du väljer kan du betala med kontokort/faktura eller löpande dragning med kontokort varannan månad. x
  • Vad händer om inte debiteringen från mitt kontokort inte går igenom när jag har en löpande prenumeration? Det görs fyra försök till att debitera din löpande prenumeration. Lyckas inte dragningen vid första försöket skickas ett mejl ut till din registrerade mejladress för prenumerationen, med uppmaning om att se över dina kortuppgifter via din inloggning på vår webbplats. Om det fortsatt inte går att debitera kontokortet på de återstående tre försöken stoppas prenumerationen efter 10 dagar. För att fortsätta få tidningen: logga in på ditt konto och teckna en ny prenumeration. Glöm inte att se över dina kontokortsuppgifter för framtida debiteringar. x
  • Jag har bytt kontokort och behöver ändra för debitering av min löpande prenumeration, hur gör jag? Det gör du genom att logga in via vår webbplats på ditt konto och klicka på »Mitt konto – Hantera min prenumeration«. Då kommer du in till Mina sidor och kan där ändra kontokortsnummer för dragningen. x
  • Jag har mottagit en påminnelse, men jag har redan betalat. Har du nyligen betalat din faktura kan det vara så att betalning och påminnelsefakturan gått om varandra. I detta fall ber vi dig att bortse från påminnelsen du mottagit. Logga in på ditt konto via vår webbplats och gå till »Mitt konto – Hantera min prenumeration«. På Mina sidor kan du sedan hitta information om din prenumeration så som betalningar, prenumerationstyp, prenumerationsperiod med mera. x
  • Var hittar jag kvitto för betalningen av min prenumeration? Via ditt inlogg på vår webbplats hittar du på »Mitt konto – Hantera min prenumeration – Mina sidor« underlag för kvitto att ladda ner och skriva ut. x
  • Jag har ångrat mig, vad gäller för ångerrätt? Om du har ingått ett avtal med oss har du i enlighet med lagen om distansavtal (2005:59) rätt att ångra dig inom fjorton (14) kalenderdagar och erhålla full återbetalning. För det fall du vill nyttja din ångerrätt, vänligen meddela oss genom att skicka ett mejl med ditt ärende till retur@offsidepress.se. x
  • Återbetalning av köpt prenumeration? Återbetalning av köpt prenumeration sker endast vid ångerrätt (se fråga om ångerrätt ovan) eller vid dödsfall. x
  • Varför är prenumeration till utlandet dyrare? Det beror på att portot på tidningar till utlandet är högre. x
  • Vad kostar en prenumeration till utlandet? Det beror på vilket land tidningen ska skickas till. När du tecknar en utlandsprenumeration räknas porto för tidningen och totalsumman ut för prenumerationen. x
  • Jag vill bara prenumerera enbart digitalt, går det? Just nu har vi enbart prenumerationer där både tidning och digital läsning ingår. Om det är en enstaka artikel du vill läsa kan du välja att köpa artikeln och betala med Swish. x
Löptid & Förnyelse
  • Vilka prenumerationstyper kan jag välja på om jag vill prenumerera? Du kan välja att prenumerera löpande eller tidsbestämt på helår eller två år. x
  • Vad innebär en löpande prenumeration? Din prenumeration gäller tills vidare och du debiteras per nummer (dragning sker från uppgett kontokort varannan månad). Du kan när som helst säga upp din prenumeration via Mina sidor. Prenumerationen kan bara avslutas genom att du aktivt meddelar oss detta. Utebliven betalning för tidningen (att debiteringen inte går igenom) eller returnerad tidning gäller inte som uppsägning. x
  • Vilken prenumerationstyp har jag? När du loggar in på ditt konto och väljer »Mitt konto – Hantera min prenumeration« i menyn upp till höger, kan du på Mina sidor se vilken prenumerationstyp du har. x
  • Vad ingår i en prenumeration? I alla våra prenumerationer ingår: tidning hem i brevlådan, full digital tillgång till vår webbplats där tidigare utgåvor – med hundratals artiklar – finns i sin helhet att läsa, webbexklusiva artiklar som inte kommer med i tidningen, förhandsläsning av reportage innan nästa nummer kommit ut och mycket mer. x
  • Var kan jag se detaljer om in prenumeration? Logga in på ditt konto och klicka på »Mitt konto – Hantera min prenumeration« i menyn upp till höger, för att på Mina sidor se mer information om din prenumeration. Där kan du se vilken typ av prenumeration du har, hur många nummer du har kvar att få, prenumerationsvillkoren, göra adressändring, anmäla utebliven tidning och mycket mer. x
  • Hur många nummer har jag kvar att få i min prenumeration? Logga in på ditt konto och klicka på »Mitt konto – Hantera min prenumeration« i menyn upp till höger, för att på Mina sidor se hur många nummer du har kvar att få. x
  • Hur gör jag för att förnya min prenumeration? Om du har tecknat en tidsbestämd prenumeration får du automatiskt ett erbjudande om fortsatt prenumeration i god tid innan din nuvarande period löper ut. Om du har en löpande prenumeration, förnyas den innan varje nytt nummer. Det löper på tills du aktivt säger upp den själv. Debitering för prenumerationen sker varannan månad från det kontokort du uppgav när du tecknade prenumeration. x
  • Kan jag sluta prenumerera när jag vill? Den löpande månadsprenumerationen finns det ingen bindningstid på, och du avslutar själv direkt på webben. Betalar du för en hel- eller tvåårsprenumeration på faktura löper prenumerationen på för perioden du betalt. Erbjudande om förnyelse går ut när prenumerationsperioden närmar sig sitt slut. Om du väljer att inte förnya avslutas prenumerationen automatiskt. x
  • Jag har sagt upp min prenumeration men tidningen fortsätter att komma. De tidningar som du betalat för levereras till dig. Din uppsägning är troligtvis registrerad efter att nästa utgåva adresserats av tryckeriet. Vill du ändå dubbelkolla din prenumeration gör du det genom att logga in på ditt konto och klickar på »Mitt konto – Hantera  min prenumeration« via menyn längst upp till höger. På Mina sidor ser du sedan all information om din prenumeration. x
  • Hur lång tid efter uppsägning har jag digital tillgång till tidningens innehåll? Du har tillgång till tidningens webbplats till dess att din prenumeration löpt ut. Har du nyligen sagt upp en löpande prenumeration så har du alltså tillgång till webbplatsen fram till dess att nästa kontodragning skulle ha skett. Har du en tidsbestämd prenumeration, till exempel ett år, så har du tillgång fram till dess att ett år har gått sedan prenumerationen tecknades. x
Gåvor & Premier
  • Premien som ingick när jag tecknade prenumeration har inte kommit. Premien skickas när fakturabetalningen för prenumerationen har inkommit. x
  • Premien för min prenumeration var skadad när jag fick den, vad gör jag nu? Hör av dig till retur@offsidepress.se så skickar vi en ny premie. x
  • Har ni premier till era prenumerationer? Vi har normalt sett inga premier när du tecknar prenumeration hos oss. Undantag är specialkampanjer under året där det kan ingå premier. x