»Helvete, jag måste lägga upp någonting kul«

Hon slog igenom på sociala medier och är på väg att bli landets nästa stjärnkomiker. Johanna Nordström berättar för Filter om sitt komplicerade förhållande till »content«.

Jag har hört att du fick sluta på Postnords kundservice för att du twittrade om kunder.

– Jag var anonym på Twitter då – trodde jag i alla fall. Jag brukade skriva något i stil med: »Nu har Caroline ringt igen, och hon är en riktig idiot.« Jag skrev aldrig ut deras riktiga namn. Sedan hittade min chef det, kallade in mig i ett rum och sa att jag inte kunde jobba kvar om jag fortsatte göra så. Jag var redan trött på jobbet och sa upp mig. Det var väl inte helt okej att skriva så om kunder, kan jag förstå nu, men det var ju inte precis som att någon dog.

Det tog mig en och en halv timme att skrolla ner till din första tweet. Den handlar om hur mycket du uppskattade den sista Harry Potter-filmen.

– I början twittrade jag faktiskt mycket på engelska, men de inläggen har jag raderat. Jag skaffade Twitter för att jag älskade de irländska poptvillingarna Jedward och ville kontakta dem.


Tidsbegränsat erbjudande

Du behöver vara prenumerant för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digital prenumeration!

Filter Digital
0 kr första månaden*

Populärt!
  • Alla artiklar på magasinetfilter.se
  • E-tidning och app
  • Nyhetsbrev
  • Digitala arkivet
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Tidningen hem i brevlådan

Filter Total: tidning + digitalt
49 kr i månaden**

  • Alla artiklar på magasinetfilter.se
  • E-tidning och app
  • Chefredaktörernas fredagsbrev
  • Digitala arkivet
  • Erbjudanden & förhandsvisningar
  • Tidningen hem i brevlådan

* Första månaden, därefter 39 kr/mån.
**Debiteras varannan månad (98 kr).
Avsluta när du vill.

Artikeln publicerades ursprungligen i Filter #75 (20 juli 2020) och är skriven av .