»Helvete, jag måste lägga upp någonting kul«

Hon slog igenom på sociala medier och är på väg att bli landets nästa stjärnkomiker. Johanna Nordström berättar för Filter om sitt komplicerade förhållande till »content«.

Jag har hört att du fick sluta på Postnords kundservice för att du twittrade om kunder.

– Jag var anonym på Twitter då – trodde jag i alla fall. Jag brukade skriva något i stil med: »Nu har Caroline ringt igen, och hon är en riktig idiot.« Jag skrev aldrig ut deras riktiga namn. Sedan hittade min chef det, kallade in mig i ett rum och sa att jag inte kunde jobba kvar om jag fortsatte göra så. Jag var redan trött på jobbet och sa upp mig. Det var väl inte helt okej att skriva så om kunder, kan jag förstå nu, men det var ju inte precis som att någon dog.

Det tog mig en och en halv timme att skrolla ner till din första tweet. Den handlar om hur mycket du uppskattade den sista Harry Potter-filmen.


Prenumerera på Filter för 39 kronor per månad!

Läsning på sajten och tidning i brevlådan. Avsluta när du vill.

Beställ här

Redan prenumerant? Logga in för att läsa vidare

Glömt lösenord?


Fakturaprenumerant?