Gunde Svan kan slänga sig i väggen, det finns inte någon nu levande människa i Sverige som har ätit mer gröt än vad jag har gjort. Bara under de fyra åren jag bodde i kåtan förbrukade jag nästan 90 kilo havregryn per år. Havregryn är ett fantastiskt livsmedel, det innehåller fett, kolhydrater, proteiner och mineraler. Utan havregryn hade jag varit död för länge sedan, legat som en skrynklig läderbit under en gran, uttorkad och glömd.
- Mer:
- Bokutdrag
- Miljö & natur
Vad vill du att Filter ska skriva om? Tipsa oss!