Allt i Red Bulls nybyggda studio i Kreuzberg ser ut att vara uttänkt in i minsta detalj. Nedanför den gamla industrilokalens blyinfattade takfönster är väggarna klädda med överlappande kopparplåtar, över det grålaserade trägolvet ligger stora orientaliska mattor och 60-talssoffan i det svartmålade kontrollrummet är precis lagom sliten.
Det är förmodligen inte heller någon slump att den första artist som bjudits in för att spela in i skrytstudion är just Silvana Imam. Hon rappar förvisso på svenska, men för ett internationellt varumärke som vill nå en av de mest åtråvärda målgrupperna på den skandinaviska marknaden är det svårt att tänka sig en lämpligare samarbetspartner.
Sällan har en svensk artist varit så hajpad, kreddig och kommersiellt framgångsrik samtidigt.
På energidrycksbolagets PR-avdelning har man redan kunnat se hur Silvana Imam, efter bara ett par dagar i studion, instagrammat en bild där hon poserar nedanför en skärm med företagets logotyp och tre filmer där hon studsar runt i studion.
Tidsbegränsat erbjudande
Du behöver vara prenumerant för att läsa vidare. Just nu: 0 kr första månaden för digital prenumeration!
Har du redan ett konto? Logga in här.