Att sätta sig på en stubbe och sitta där tills rastlösheten och flyktkänslan försvinner, tills du känner att du duger som du är. Det är att stubba. Det går att stubba var och på vad som helst – stubben är bara en symbol för tanken att du ibland måste lämna huvudet och sjunka ner i hjärtat. Men även om du kan stubba på en stol eller pall så tror jag, helt ärligt, att effekten blir större om du har en riktig stubbe. Eftersom det kanske inte funkar att ta ledigt från jobbet eller familjen för att gå in i skogen och bara vara: låt stubben komma till dig.
- Mer:
- Bokutdrag
- Miljö & natur
Vad vill du att Filter ska skriva om? Tipsa oss!