Du var först skeptisk när du fick höra att Lukas Moodysson planerade en uppföljare?
– Jag tänkte att det var en modig idé, men var inte alls övertygad om att det var en bra idé. Jag kände nog en oro: det här kan bara gå dåligt, för det blev en sådan succé förra gången. Man riskerar alltid någonting när man gör en del två. Kan vi inte bara låta människor få ha sina upplevelser av den första filmen i fred?
Vad övertygade dig till slut?
- Mer:
- Intervju
Vad vill du att Filter ska skriva om? Tipsa oss!